ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چای سبز، نوشیدنی خنک کننده و مناسب برای تابستان!

  • کد خبر: ۱۷۵۴۱۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
چای سبز، نوشیدنی خنک کننده و مناسب برای تابستان!
یکی از راه‌های کم کردن حرارت بدن در فصل تابستان استفاده از نوشیدنی‌هایی است که به عنوان خنک‌کننده بدن تاثیر‌گذارند. چای سبز به علت مقدار اندک اکسیداسیون از این دسته نوشیدنی‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمدرضا دهقانی مشکانی، عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: چای سبز یکی از چای ها و نوشیدنیهای خنک کننده است، زیرا اکسیداسیون پایینی دارد. در طب سنتی چینی، از این چای برای رفع حرارت و گرمازدگی استفاده می شود . چای سبز همچنیدکتر محمدرضا دهقانی مشکانی، عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: چای سبز یکی از چای‌ها و نوشیدنی‌های خنک کننده است، زیرا اکسیداسیون پایینی دارد. در طب سنتی چینی، از این چای برای رفع حرارت و گرمازدگی استفاده می‌شود. چای سبز همچنین عطش را کاهش می‌دهد و تولید مایعات بدن را افزایش می‌دهد و این به این معناست که بدن از طریق عرق، بیشتر خنک می‌شود.

وی درخصوص چای سفید که در بین چای ها، از همه کمتر اکسیده شده است، عنوان کرد: این چای طبیعت سردی دارد و برای تابستان توصیه می‌شود. این چای بسیار سبک و نشاط آور است.

این عضو هیات علمی در ادامه افزود: گل داوودی طبیعت سردی دارد و دمنوش آن برای روز‌های گرم تابستان مناسب است. بابونه هم همچون گل داوودی دارای خواص خنک کنندگی است و به عنوان یک ضدالتهاب از آن استفاده می‌شود.

دهقانی، دانه‌های سنا را برای خنک کردن حرارت گاز معده و کبد مفید دانست و تاکید کرد آن‌ها برای تابستان بسیار مناسب هستند، زیرا گرما و خشکی این فصل می‌تواند باعث یبوست شود.

عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: نعنا فلفلی یا به طور کلی، نعنا بسیار خنک است. می‌توانید از آن برای تهیه‌ی انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد استفاده کنید. اگر از برگ‌های خشک آن استفاده می‌کنید، آن را در آب جوش بیاندازید تا خواص آن آزاد شوند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: خاک شیر از جمله نوشیدنی خنک کننده گیاهی است که دارای اسید استئاریک است و برای رفع التهاب زخم ها، باز شدن صدا و از بین رفتن کهیر نیز مفید است. همچنین بیدمشک گیاهی که دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و بالا برنده اشتها بوده و ناراحتی‌های عصبی را درمان می‌کند. یکی دیگر از دمنوش‌های گیاهی با طبع سرد عرق کاسنی است. بهترین تصفیه کننده خون بوده و عرق کاسنی خنک کننده بدن و برگ آن مقوی اعصاب است.ن عطش را کاهش می دهد و تولید مایعات بدن را افزایش می دهد و این به این معناست که بدن از طریق عرق، بیشتر خنک می شود.

وی درخصوص چای سفید که در بین چای ها، از همه کمتر اکسیده شده است، عنوان کرد: این چای طبیعت سردی دارد و برای تابستان توصیه می شود. این چای بسیار سبک و نشاط آور است.

این عضو هیات علمی در ادامه افزود: گل داوودی طبیعت سردی دارد و دمنوش آن برای روزهای گرم تابستان مناسب است. بابونه هم همچون گل داوودی دارای خواص خنک کنندگی است و به عنوان یک ضدالتهاب از آن استفاده می شود.

دهقانی ،دانه های سنا را برای خنک کردن حرارت گاز معده و کبد مفید دانست و تاکید کرد آن ها برای تابستان بسیار مناسب هستند، زیرا گرما و خشکی این فصل می تواند باعث یبوست شود.

عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: نعنا فلفلی یا به طور کلی، نعنا بسیار خنک است. می توانید از آن برای تهیه ی انواع نوشیدنی های گرم و سرد استفاده کنید. اگر از برگ های خشک آن استفاده می کنید، آن را در آب جوش بیاندازید تا خواص آن آزاد شوند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: خاک شیر از جمله نوشیدنی خنک کننده گیاهی است که دارای اسید استئاریک است و برای رفع التهاب زخم ها، باز شدن صدا و از بین رفتن کهیر نیز مفید است . همچنین بیدمشک گیاهی که دستگاه گوارش را تقویت می کند و بالا برنده اشتها بوده و ناراحتی های عصبی را درمان می کند. یکی دیگر از دمنوش های گیاهی با طبع سرد عرق کاسنی است. بهترین تصفیه کننده خون بوده و عرق کاسنی خنک کننده بدن و برگ آن مقوی اعصاب است.

منبع: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->